jan
10

Úgy gondoltam, legyen az első bejegyzésem egy éppen aktuális darab.

Mivel az egész ország a gázellátásról beszél, illetve a lehetséges hiánytól fél, előjöttek azok a témák, hogy mivel is lehetne csökkenteni a fűtést. Az én lakásomban gázkonvektorok vannak, így én teljes mértékben a városi szolgáltatástól függök.

Mivel a ház 1930 körül épült, és eredeti ablakaim vannak (nem szeretem a műanyag ablakokat), hiába próbáltam mindenféle szigetelőcsíkkal megoldani, továbbra is szökött a meleg, és húzott be a hideg. Úgyhogy elegem lett, és elhatároztam, hogy áldozok arra, hogy egy szakember idejöjjön, és leszigetelje nekem az ablakokat, ajtókat, és akkor onnan kezdve nem lesz akkora a gázszámlám. Hetekig olvastam utána a neten, ismerősöket kérdeztem meg, és végül úgy döntöttem, a bemarós-szilikonos megoldás lesz nálam a nyerő. A weben több oktatófilm, magyarázat is megtalálható erről, én pl. az ökoszolgálat oldalán találtam egy olyat, ami elmondja, hogyan is lehet otthon, csináld-magad módszerrel megoldani. Viszont vagyok annyira betoji, hogy inkább egy szakemberre bízom, mint hogy én szúrjak el bármit, vagy ha utólag probléma merülne fel, akkor garanciát vállaljanak érte.

(A bátrabbaknak javaslom, nézzék végig az oktatófilmet, azután pedig béreljék ki maguk a gépet, és csinálják meg a szigetelést. Aztán persze örülnék, ha be is számolnának az eredményekről)

A mai napon itt volt a fiatalember, aki elvállalta a jövő hét végére a szigetelést. Egy ajtó, és négy nagy, háromszárnyú ablak szigetelését 28.000-ért vállalta, ami végső soron nem is annyira drága, hiszen a fűtésszámlámon vissza fog jönni később ez az összeg.

A jövő hét végén tehát beszámolok arról, hogy milyen is volt a szigetelés, mennyi nyűggel, kosszal járt, vagy éppen mennyire egyszerű volt, és mennyi időt vett igénybe.

 

Ezek után a következő feladat a hőszigetelő alumínium fólia (ún. hőtükör) felragasztása lesz a konvektorok mögé, hogy tovább növeljem a szigetelést, és az egyébként utcára szökő meleget bent tartsam.

A bejegyzés trackback címe:

https://konzervnyito.blog.hu/api/trackback/id/tr44869289

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

guli 2009.01.12. 09:12:30

Hasonló cipőben járok, én is ablakszigetelek. Pontosabban cserélek. Azt nem tudom, hogy lesz-e emiatt mérhető - környezetkíméleti szempontokat is érintő - energia (fűtés) csökkenés, de azt tudom, hogy panellakásomba végre nem fúj majd be zárt ablakon keresztül is a maró, téli hideg.

A központi fűtés előnye egyben a hátránya. Mármint az, hogy egységes meleg (hideg) van a lakás minden területén, azonban a hőfok szabályozása csak addig tart, hogy lakásomban elforgathatom a radiátor csapját. Ettől ugyan még nem lesz kevesebb a számlám, de legalább azt érezhetem, hogy valamivel hozzájárultam a energiapazarlás csökkentéséhez.

Csak tanácsként mondom minden régi építésű panelház lakónak, aki ablakcserére szánta el magát, mert a panelprogram keretein belül a ház, melyben lakik, nem szánt erre a lakáskorszerűsítési lehetőségre pénzt, hogy nézzen utána a támogatásoknak a www.energiaközpont.hu oldalon, vagy érdeklődjön a 802-4350 telefonszámon. Én tavaly decemberben pályáztam, még ugyan választ nem kaptam, de vélhetően a teljes felújítási költség 30 %-át vissza nem térítendő támogatásként meg fogom kapni. Ez azt jelenti, hogy a 4 nagy, egy kisebb ablak teljes cseréjének költségéből (386 400 Ft) 77 280 Ft-ot gyakorlatilag az állam fizet. A programot pont az energiatakarékosság jegyében hozták létre. Ezen a fórumon egyébként más kedvezmények is fellelhetők, tehát érdemes utána járni.

Az ablakokat 8 óra leforgása alatt janár 27-én cserélik, azt követően szívesen ajánlom azt a céget, akik eddig korrekten és maximális segítőkészség mellett adtak tanácsot még a támogatási rendszer témakörében is.

Hun.Spb · http://www.hunspb.blog.hu/ 2009.01.12. 11:52:33

A táv-/központi fűtéses lakásokban a szigetelés és nyílászáró csere program csak akkor válik ténylegesen mérhető költségcsökkentő tényezővé, ha mellette a fűtéskorszerüsítést úgy oldják meg, hogy a radiátorokat ellátják finoma szabályozható elzáró csappal és felszerelnek egy un. hőmennyiség-mérőt, melynek a leolvasott értéke után számítják kia fogyasztást.

Nálunk már két éve így van, és nagyon megéri vele foglalkozni.

szigetelo 2009.02.02. 13:04:04

Ajtó-ablak szigetelés bemarásos svéd technológiával,szilikongumival 10 év garanciával.Nincs többé:huzat-zaj-por,
megszünik a függönyök lengése.15-20 %-ot spórolhat gázszámlájából.Ez a kis befektetés 1-2 év alatt megtérül a mai gázárak mellett(ami nem csökken).
Áraink:550Ft/folyóméter(más költséget nem számolunk fel).Ingyenes kiszállás!
Ablakok beállítását is elvégezzük.
Szolgáltatásunk az egész országra kiterjed.
06 20/4048-680, 06 70/2522-795
hétvégén is.
E-mail:ablakszigeteles1@freemail.hu
süti beállítások módosítása